CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Google+ Followers

Friday, March 15, 2013

Alhmdulillah..



Bersyukur  hadirnya seorg abg…..<3



Ehem… ^_^’ namanya MUHAMMAD ABDUL HADI..


(pic masa after diriku hilang kt mekah b4 balik msia..alhmdulillah jumpa kalu x.. ^_^ ) huhu

namanya sempena nama tuk guru HAJI HADI..sweet x?huhu..alhmdulillah…masa kecik dia yg palingg nakal sgt…….suka buli adik nya ini…hehe.. =_=’ ingt lg..masa darjah 4 masa rehat ku ke kantin..nk beli nasi lemak..masa tu harganya hanya rm1 je..hehe..memang muraaahhhh sgt2 kn..like!… ^_^  lepas tu nk jadikan cerita,ada seorang budak lelaki ni dia TER langgar gadis kecik tu….tibe2………..terjatuh nasi itu mencium bumi…nasi k terjatuh bukan sy  +_+  …pas2..tiba2 TER menangis…n berlari2 ke kelas abg…then mengadu padanya yg budak laki 2 yg men ’jatuh’ kan nasi.. (sian budak laki 2) sbb terpaksa tipu2 sikit  ^_^’…hehe..abg kata ‘ok long belasah dia..tp dengan syarat kena bg 50$ lima puluh SEN)..zaman 2 harga 50sen ada nilai tw x…….=_=’  ..


then bg kt abg duit 2 x sampai 15minit menunggu.. abg kata abg dh belasah dia…hah????terkejut sgttt..tbe2 guru besar panggil abg n ikut sekali melihat apa yg berlaku..selepas itu melihat abg kena berdiri dalam bilik guru (kena denda)..alahai siannya muka dia wt muka bersalah…huhu…  ^_^  itu kenangn pallliiinnnngggg COMEL!! Huhu..masa besa ni pulak..skg dh jd GADIS..kalu berselisih paham ngn abg n diriku yg bsalah n ternyata besalah n mmg bersalah…tetap x nk mengaku n tbe2 nk merajuk ngn abg….=_=’  patutnya kalu rasa bsalah minta lh maaf kt abg kn?hurm..huhu…n las2 abg jugak kena pujuk…hehhe..tp mmg mngaku mmg manja sikit ngn abg..heheh..x salah pn.ngn abg kandung kn.bkn abg pe2 pn..alhmdulillah… ^_^


Kisah ke dua :masa duk kt universiti ni…bukan macam zaman sekolah dulu2 k....ada usrah sentiasa..majlis2 agama untuk pengisian rohani..tp kt u ni atas kita semuanya..nk jadi PEREMPUAN ke  nk jadi MUSLIMAH ke..

semua 2 atas pilihan kita as manusia right?  ^_^ kt u ni..kalu rasa kosong je hati ni msti calling2 abg  ^_^ minta pndapat..mntak nasihat..mntak kata2 semangat..huhu..mulalah kuakn ayat quran hadis yg menyebabkn rasa semngat itu kembali ngn ceria dlm jiwaku..alhmdulillah… ^_^ sampai TER menangisss h..mgkin rinduu...huhu…oppss.. ^_^’


Pe yg ana nk smpaikn sebenarnya..kalu rasa dirimu punya abg n ALLAH masih memberi peluang padamu untuk  merekabukan abg sahaja..kakak pn sama...x kesahlah abg ke kakak ke…HARGAI mereka..

KENALI mereka..TAARUF rapat2 ngn mereka..ada sesuatu yg ALLAH nk sampaikan pada kita..percayalah ALLAH yg mengetahui siapa dia pada kita…kadang2 drp mereka kita belaja sesuatu..kita sendri x ngerti tp nasihat drp mereka mmg subhanaALLAH..


walaupun berselisih pendapat,even dia bukan sama bidang ngn kita..rasa hormat kita pada mereka menunjukkan siapa kita dlm bidang kita bawa..kalu bidang kita akademik n mereka agama..jgn pandang enteng pada mereka..mana tahu ALLAH lebih memandang mereka drp kita..insyaALLAH..

at least dpt juga tempias drnya andai mereka menjadi pilihan illahi d akhirat sana yg sntsa menanti....kata2 cinta mengenai kehidupan..perbincangan ngn mereka semuanya peluang untuk menjadi lebih matang sebenarya..sy paling x setuju kalu org kata selepas mum n dad kne rapat adalah KAWAN..no…

bg ku adik beradik perlu mnjdi tmpat after umi n abi..sekadar pndapat..luv long lillah…insyaALLAH..syukran long segala2nya..^_^ n syukran ALLAH kerna hadirnya dia untuk kami..moga ALLAH menjaga al-quran dlm dadanya n moga long antara yg soleh dunia n akhirat.amin2…  ^_^


# bukan mahu menunjukkn kehebatan nya..bukan mahu melahirkan rasa riak pada hati mereka..Cuma ku mahu kalian MEMBUKA mata lebih luas agar paham kasih syg adik beradik lg terasa manisnya andai kita prasan mereka mmg terbaik n hargai kehadiran mereka…

kita stat dulu member kasih akn ada balasan dr mereka..insyaALLAH #  ^_^’