CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 27, 2013

ALLAHu ALLAH..



Jeritlah memanggil ‘mereka’ sblm ALLAH ……………….… T_T’





Ada sahabat pergi ke arahku dan mengatakan sesuatu after ber liqo’ ..tika itu turn ku membicarakan mengenai tajuk ‘ibu bapa pada kita’..spontan …ALLAHu akbar…moga ALLAH mengampuni pe2 yg tersalah pada bicaraku untuk majlisNYA..insyaALLAH 

Dia :assalamu’alaikum ila.. ^_^

Ila:wksmalm..ye kak..sihat ke? ^_^’

Dia:alhmdulillah baik2..ila cm ne?makin berseri2 masa bg tazkirah td?hehe

Ila:ada2 je..ika x da gula2 nk bagi akak atas pujianmu..huhu..npe kak?macam ada sesuatu je??

Dia:sebenanya akak nk bagi tahu sesuatu..tp ni hnya kita berdua sahaja k?janji? (mgharap balasan janji)

Ila:ye kak..insyaALLAH..bukan ika ngn akak sahaja..tp KITA..ALLAH akak ngn ika..itu lbh romantic.. ^_^

(sama2 senyum).. ^_^’  hehe

Dia:ila..akak ase bersalah nk cerita..tapi asenya untuk kebaikan itu x salah bg akak untuk berkongsi..blh ila?

Ila:akak syg…ku hadir bukan hanya masa kegembiraan sahaja..bukan pada tika waktu2 tertentu sahaja..malah ku sentiasa ada untukmu..

sedang berusaha untukmu as sahabat….insyaALLAH.. ^_^ 

(menghadiahkan senyuman cinta as sahabat padanya).. ^_^

Dia:selama akak kt university ni..akak x pernah call abah akak..kami x pernah cakap2/bual2..selagi abah senyap akak akan senyap je..pernah 1 masa kami x pernah bual sebulan terus..lagi2 akak duduk kt u skg lagi susah nk contact..

kdg2 rindu kt abah tp akak tanya khabar abah kt mak je..akak kira bdosa ke ye? (air matanya memenuhi takungan pada matanya membuatkan penglihatannya kabur melihatku dan mmbuatkan ku ase bsalah) T_T

Ila:akak..kita muhasabah sama2 ye..astaghfirullahal a’azim3… (sebak menahan sedih akan kisahnya)..akak..masa kita kecil mak @ ayah mereka akn stat berbicara pada kita..

ajar tatih..ajar sebut nama ALLAH..ajar mengaji..ajar jgn tinggalkn solat..ajar jgn melambatkn solat..tika itu kita hanya ikut sahaja....

 tp skg kita dah remaja akak..mereka pula semakin meningkat umur..pendapat ika secara peribadi x salah andai kita stat bual bicara dulu as anak kepada mereka..call Tanya khabar..katakan rindu pada mereka..sampaikan cerita2 kita dan terbuka mahu meminta pendapat mereka biapun mereka x masuk u pn..x sepangkat ngn kita pn..

tp MEREKA tetap mak n ayah yg mengajar kita..mereka guru n mereka murabbi..akak..sebelum kita d ambil ‘bakal’ nti..tanamlah pada diri mahu jd HAMBA solehah..ANAK solehah..n kakak/adik solehah..baru ALLAH bg kita jd solehah..akak..ibu bapa kita sibuk memikirkan hal2 yang lain..as anak bukan cara kita mahu renggang kn hubungan..

bercinta ngn mak n abah dulu kerna cinta mereka kt dunia ni sementara sahaja..sekejap sahaja..bia lh org kata dirimu spt kanak2 tika telepon ngn mak/abah… ^_^’ biaq p org kata pe2..pendapat ika secara peribadi baik kita guna kn parents kita sebaik2nya ngn wt kebaikan untuk mereka drp kita menyesal seumur hidup d sbb kn EGO yg ada..na’uzbillah..


muhasabah sma2..ALLAH syg akak sbb 2 akak sedar drp awal..masih x terlambat..insyaALLAH..


(kami berjabat tangan dan berjanji dalam hati masing2 untuk jadi anak yang solehah)..senyuman menghilangkan antara jasad dan linangan air mata yg tumpah itu meleraikan masalahnya..alhmdulillah..


# ya  ALLAH..dirimu INDAH..  ^_^ 

0 comments:

Post a Comment