CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Google+ Followers

Tuesday, November 26, 2013

sayang FILLAH ..

                   BUATMU ……

Assalamua’aalikum ..







Bismillah ..

hari ini ku mahu ungkai 1 nama sahabat/kakak yg mengajarku pe makna dalam kehidupan .. dia yang ku kenali daripada negeri Pahang, anak bongsu perempuan, suara nya apabila insan2 yang mendengar akan cair bukanlah di sebabkan lemahnya iman , tp kata2 yang  mampu membawa seseorang untuk temui jalan .. 

perkanalan kami bukan lah untuk 5tahun persahabatan, tp cukup untuk 1 tahun setengah tika beliau berada dalam JAWATANKUASA KEBAJIKAN ASRAMA SISWA/I KOLEJ KEDIAMAN 1 (JAKSA KK1) ..masa tu beliau memegang tampuk sebagai EXCO KEBAJIKAN . . 

sungguh ! memang puteri itu seorang yang berkaliber menjaga kebajikan sebagai wakil dalam jawatan tersebut ..


Bukan itu yg ku mahu katakan mengenainya ..


Sebenarnya ..


Satu nama yang ku kira menjadi gamit dalam hati ini andai sudah lama x temui dek kesibukan masing2 untuk assigmnt, projek, presentation as student ..

tapi sungguh ! andai seminggu ku x temuinya rasa rindu fillah membuak2 dek seorang anak yg menagis2 mahukn ibunya .. huhu .. even terserempak pn dh cukup untuk mengubat kerinduan .. subhanaALLAH .. pbila ALLAH dah campakkan rasa syg kerna DIA x mampu untuk luahkn segala2nya ..


Kak umai ..


Ika coret ssuatu mengenaimu tanpa ku minta izin bukan lh bermakna ku x mampu berbuat demikian ..tp ku mahu insan yg lain dapat tahu betapa susahnya mnjaga ukhwah kalu x benar2 kerna FILLAH ..


syukran ALLAH pertemukan kami dalam menerusi arus perjuangan ini .. setiap apa yg akak lalui untuk setiap pe ujian yang akak tanggung , untuk setiap pe yg akak rasa selama ni .. ALLAH sebaik2 jagaanmu .. 

ALLAH sebaik2 maha pencinta ..

 ALLAH sebaik2 tempatmu meminta ..ika x blh bayangkan rasa sedih pbila kita dh pisah nnti lg2 akak dh nk p untuk praktikal .. ika x tahu mcm mana nk luahkn pada akak .. siyes .... ika terpaksa ‘berbicara dalam kata2 seperti ini ‘ .. ika selalu pikir andai sampai d saat2 perpisahan nanti ALLAH kuatkan hati2 kita .. ya sungguh ! ( tp mampukah diirku kak ? )

ku x mampu untuk perpisahan itu ..tp ku terpaksa memahami adat pertemuan dan perpisahan yg ALLAH aturkan  ..  ( masih ase x mampu) .. akak , masa ni kejap je kn ? ase baru je kenal akak .. ngn senyumanmu,gurau senda kita, x kn pernah jauh dr untuk ku melupai .. ..( tbe2 sebak ) ..hm .. 


Cuma ika harapkn 1 dari akak …



pbila ALLAH dh aturkan akak kt sana nnti .. jangan lupa sahbat2 yg hadir dalam hidupmu .. 

kerna mereka banyak mengajarmu pe erti sebuah perjalanan dalam kehidupan .. sedih, gelisah, tawa , riang mereka, ambil yg baik n tinggal kn yg bukan2 ..akak , syukran sebab jadi kakak ika sebagai tempat berteduh tika susah sng .. tika menangis pn sama2 .. tuka2 cerita pn sama2 ..  

indah sumenya kerna DIA ..


kata SAIDINA UMAR ‘ tiada kemanisan selepas islam adalah melainkan sahabat yg beriman’ ..

kata SAIDINA ALI ‘ sahabatku adalah org yg membetulkn segala kesalahanku , bukan yg membenarkan segala pendustaanku’ ..


tiba2 ase nk create pasal akak .. hehe .. maaf kak x minta izin  .. masa lepas isi minyak untuk skuter tbe2 rindu sgt2 akak .. alhmdulillah x excident pe ke .. alhmdulillah ..

 ika bharap sangat ALLAH pertemukan kita jua sahabt2 yg lain .. khususnya kita di akhirat sana .. insyaALLAH .. 

skg bulan 11 dh .. nnti dh bulan 12 .. exam ..n bulan 1 ika nk terbang kt sana dh ………MASA memang cemburu ngn kita .. ika ingat lg masa kita date kt secret receipi masa 2 tgh hujan ..


tbe2 akak kata ‘ nnti masa ika p jepun 2 akak dh nk berangkat dr USIM dh’ .. sebak ika masa 2 ..  L  ika cuba cover x mnangis ……… 

akak kt sana jaga diri baik2 .. moga JODOH mu yg terbaik ALLAH pertemukan nanti ..  soal hati sama2 kita menjaga .. bukan senang kak kn .. tp ALLAH ada insyaALLAH .. syukran juga sbb nasihatkn ika , betul kn mana yg salah … bes nya ada kakak ! hehe .. tp alhmdulillah ALLAH kurniakn abg .. huhu .. 

segala RAHSIA2 kita rahsiakn2 ya ..huhu .. 


moga akak terus2 kuat , kt mna kita berada ada ssuatu yg kita bawa untuk ISLAM .. bukan lah untuk memberi EMAS mahupun harta yg melimpah ruah .. tp ada ssuatu yg kita bawa bia sedikit tp sgt menarik pandangn ILLAHI untuk mmerhatikn kita ..andai manusia dapat melihat PAHALA sudah tntu tiada NERAKA .. diri kita buat ummat di lua sana .. sbb 2 ALLAH pilih kita di jalanNYA .. 

ALLAH x nk kita terus2 lalai ..


kak,

sempena birthday mu hari ini 27/11 tarikh ini jgn lupa sujud syukur pada ALLAH juga syukran pada abah ngn mak akak .. sbb kerna mereka akak sempurna di lahirkan .. kita x da yg lain sebelum mejadi isteri melainkan taat pada mak ayah kita sblm ALLAH pertemukan kita ngn pemimpin masing2 suatu hari nanti .. insyaALLAH ..


em akak doakn ika juga .. moga ika istiqomah d jalanNYA .. kita x tahu pe yg akan berlaku untuk yg seterusnya ..  moga ika lebih kental J hehe ..


untukmu ..


‘ arus kehidupan ni lihat lh pada air ia akan2 terus mengalir tnpa berharap pada batu , lihat burung2 yg singgah d dahan, dia hnya berharap pada dahan untuk singgah bukan bermakna terus berharap pd dahan kerna burung itu ngerti dia perlu juga terbang ke awan kembali , lihat pula awan , awan itu tidak2 selalu wujud kerna kdg kala hujan ambil tmpat untuk tugasnya , lihat pula pelangi .. ia menerangi mata2 yg melihat untuk dia menunjukkn warna2 yg mmbuatkn mata2 manusia teruja memandangnya .. 

begitu juga kita MUSLIMAH ..

 d mana2 sahaja kita berada , kita yg mencipta keadaan, kita yg melalui arus kehidupan, kita yg membina kkuatan , kita juga yang melihat arus2 dunia itu terus2 berjalan , tp jangan jadikan persinggahan itu sekadar psinggahan , mksdnya pe yg kita dpt sama2 masa belaja ni praktikkan ia dlm dunia bersama ummah .. ( terpanjang pulak ) uhuhu ..

akak minta maaf andai selama pertemuan ni ada saja ssuatu yg mengguris hatimu kak .. yg ika x prasan apa kah perkara itu .. jaga diri ..

kak ..


‘bukan ku berharap darimu jadi seperti AISYAH HUMAIRAH ..

bukan juga ku pohon agar dirimu sempurna sesempurna KHADIJAH ..

bukan ku berharap dirimu secantik AKHLAK FATIMAH AZZAHRA ..

tp dalam hati ini sudah berbisik dirimu miliki saparuh daripada sifat itu yg mmbawa contoh padaku .. subhanaALLAH ..

‘tiada yg sama seperti dirimu ..
wlaupun hnya sama pada nama yg tertera ..
tiada yg sama spt ukhwah yg kita mahu ..
moga ALLAH kekalkn kita d jalanNYA .. '

insyaALLAH ..


‘ dalam UKHWAH ku x meminta tp dirimu terdahulu memberi ..
Ku x pernah hadir untuk menangis .. tp dirimu kenalkn ku erti sebuah tangisan ..
ku x pernah punya kakak , tp dirimu hadirkn KASIH SYG seorang kakak ..
hadirmu kak sebahgian drp imanku ‘ ..

salam syg fillah .. amin ..

      - jgn ada SYIFA SYAHADAH yg lain – hehe




ingat x lagu kita .. huhu 

To : kak UMAIRAH ABD RAHMAN ..
-2.58 ptg
-RABU
- line drp FPQS DKU .. (hehe)
-27/11 ..





0 comments:

Post a Comment